حجت‌الاسلام و المسلمین «کریمی تبار» ضمن تقدیر از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه، بر توسعه بانکداری اسلامی مبتنی بر قرض‌الحسنه تأکید کرد.

ضرورت توسعه بانکداری اسلامی مبتنی بر قرض‌الحسنه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «کریمی تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام بیان کرد: با کمک و همراهی دولت و اعتماد مردم، فرهنگ قرض‌الحسنه در نظام بانکی رشد چشمگیری داشته است؛ به‌طوری که منابع بانک از ۷۰ همت در سال ۱۴۰۰ به ۳۶۰ همت رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم نقدینگی بانک در سه سال اخیر از ۱.۵ درصد به بالای ۳ درصد رسیده، گفت: همین موضوع سبب شد تا وزن منابع قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور به طور محسوسی افزایش یابد.

وی ادامه داد: تنوع خدمات بانکی در حوزه قرض‌الحسنه از اهداف عالی بانک است و در آینده‌ای نزدیک، شاهد حذف کارمزد ثابت تسهیلات قرض‌الحسنه و جایگزین‌شدن مزد خدمت خواهیم بود. همچنین، از سال گذشته روند پرداخت وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد صفر درصد آغاز شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه بر ارائه کارت مهر به عنوان کارت زندگی تأکید و  برنامه‌های بانک برای افزایش ضریب  نفوذ در جامعه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «کریمی تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار با تأکید بر جایگاه رفیع بانکداری اسلامی و به ویژه قرض‌الحسنه در نظام حکمرانی اسلامی، بیان کرد: بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه می‌تواند در جهت رفع مشکلات کنونی جامعه به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد خانواده مؤثر باشد. علاوه بر این موضوع، قرض‌الحسنه عمل نیکویی است که مایه خیر و برکت در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه، بر توسعه بانکداری اسلامی مبتنی بر قرض‌الحسنه تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدترین اخبار استان ها

پربازدیدترین ها